5 tips voor een betere schoolwebsite

Kleine kindjes worden groot! Tijdens de zoektocht naar een goede school voor hun kroost, merkten enkele collega’s op dat veel schoolwebsites minstens voor verbetering vatbaar zijn. Nochtans is een website vaak het eerste contactpunt met scholieren en hun ouders. Om scholen mee te krijgen in het digitale tijdperk geven we hier wat slimme tips en nuttige info, now listen up!

Lees Meer

Young guns hate FOMO, want #YOLO

youth-marketing

Een reclamecampagne gericht op jongeren. Het moet zowat de meest dubbele onder de marketingopdrachten zijn. Enerzijds zijn de grenzen van het toelaatbare veel wijder, mag het allemaal iets gekker en specialer, maar anderzijds krijg je als marketeer ook te maken met de meest kritische doelgroep die je je maar kunt voorstellen. Want #YOLO, weet u wel.

Lees Meer

Comeback van de GIF! Of is het nu GIF?

De uitvinder spreekt het uit als DJIF, maar de G staat voor Graphic, dus velen opteren voor een harde G. Hoe je het bestandsformaat nu precies uitspreekt, DJIF, GIF of geheel in het West-Vloams HIF, dat laten we aan jullie over. Wij willen je vooral vertellen dat GIF’s helemaal terug zijn.

Lees Meer

Lichtfotografie, wat is me dat?

Tom-Maertens-Magenta

De zoektocht naar het perfecte daglicht frustreert menig fotograaf. Daar heeft onze stagiair Tom (op kantoor beter bekend als Tom Junior) helemaal geen last van. Voor zijn hobby, lichtfotografie, mag het liefst zo duister mogelijk zijn.

Lees Meer

Wat maakt een logo goed?

Een logo is de vingerafdruk van je bedrijf, of om het anders te zeggen, je identiteit. Je kan dus maar beter zorgen dat het goed is.

Vorm, kleur en lettertype mogen dan wel het uitzicht van het logo bepalen, nog meer bepalen ze je imago. Een logo wordt niet voor niets een merkbeeld genoemd.
Lees Meer

Give photography wings… With Magenta airManiacs